كوسه‌هايي كه به كشتي‌هاي غربي حمله مي‌كنند/ گوديني «موج‌ها و كوسه‌هاي خليج فارس» را نوشت

محمدعلي گوديني از تاليف رمان تازه‌اي با محوريت نبردهاي دريايي در هشت سال دفاع مقدس با عنوان «موج‌ها و كوسه‌هاي خليج فارس» خبر داد.

كوسه‌هايي كه به كشتي‌هاي غربي حمله مي‌كنند/ گوديني «موج‌ها و كوسه‌هاي خليج فارس» را نوشت



پایگاه مردمی ارتش به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش به نقل از خبرگزاري مهر،محمد علي گوديني از پايان تاليف رمان تازه‌اي با عنوان «موج‌ها و كوسه‌هاي خليج فارس» خبر داد و گفت: اين رمان كه الان در مرحله بازنويسي نهايي قرار دارد، داستاني است كه با محوريت نبردهاي نيروي دريايي ارتش و سپاه پاسداران در سال‌هاي دفاع مقدس و با تمركز بر نبردهاي صورت گرفته پس از عمليات كربلاي 3 نوشته شده است.

وي افزود: در داستان اين رمان جنگ‌هاي دريايي صورت گرفته در خليج فارس از زمان حادثه غرق شدن ناوچه پيكان تا نبردهاي صورت گرفته در روزهاي پاياني دفاع مقدس مورد توجه قرار گرفته است و در نظر دارم به منظور بررسي صحت تصاوير ارائه شده در كتاب در مورد چگونگي نبردهاي دريايي، متن رمان را به يك كارشناس نظامي نيروي دريايي نيز براي بررسي ارائه كنم تا در صورت لزوم، تغييراتي در آن اعمال شود.

اين نويسنده درباره چگونگي روايت داستان اين كتاب نيز گفت: رمان «موج‌ها و كوسه‌هاي خليج فارس» از دو بخش با عناوين عرشه و عمق تشكيل شده است. در بخش عرشه داستان به حضور گروهي از دانشجويان بر عرشه يك كشتي جنگي مي‌پردازد كه جمعي از تكاوران نيروي دريايي براي آنها به بازگويي خاطراتشان از دفاع مقدس مي‌پردازد و اين بازگويي فضا را براي ترسيم صحنه‌هاي نبرد فراهم مي‌كند. البته اين نوع از روايت به دليل اينكه امكان روايت مستقيم وجود نداشت، انتخاب شده و طبيعي است كه شخصيت‌هاي حاضر در آن نيز تخيلي هستند، اما بر مبناي واقعيت‌ها و خاطرات واقعي ساخته شده‌اند.

گوديني افزود: در بخش دوم از اين رمان با عنوان عمق نيز صحنه‌هايي استعاري خلق شده است. در اين بخش مخاطب شاهد كوسه‌هايي با سرهاي قرمز است كه در آب‌هاي خليج فارس به كشتي‌هاي مهاجم غربي و آمريكايي حمله مي‌كنند و اين كوسه‌ها استعاره‌اي از خون شهدايي است كه در نبردهاي دريايي ريخته شده است.

اين نويسنده افزود: در اين رمان و به طور عمد بيش از 150 بار نام خليج فاس توسط من تكرار شد تا به نوعي تاكيدي بر حقانيت نام خليج فارس نيز باشد.

اين نويسنده در ادامه با اشاره به اينكه رمان «زني با كفش‌هاي مردانه» را نيز براي انتشار در اختيار انتشارات سوره مهر قرار داده است، اظهار داشت: كتاب زندگينامه شهيد سيدحسن آيت با عنوان «آيت ولايت» نيز به سفارش كنگره سرداران شهيد شهرستان نجف‌آباد تاليف شده و  هفته آينده منتشر خواهد شد.

گوديني همچنين از تاليف كتاب خاطرات امير سرتيپ رضا صبوري‌زاده با عنوان «عبور از چهارچوب» به سفارش ارتش جمهوري اسلامي خبر داد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا